Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011

USPforBanks:ProtectSeniorCitizens

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ
ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΜΜΕ: «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ Χ/Ο ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ»

Του Γεωργίου Ελ. Χατζιδάκη
Διευθυντή Fulfill Contacts και Guerilla Marketing
Συμβούλου Επικοινωνίας
GiorgosHatzidakis @ facebook
Γιώργος Χατζιδάκης @ linkedin
HatzidakisGiorg @ twitter

Το Πρόβλημα/Η Ευκαιρία
Οι στατιστικές είναι αμείλικτες: τα κύρια θύματα της ανεξέλεγκτης εισαγόμενης βίας είναι οι μεγαλύτερης ηλικίας και χαμηλότερης κοινωνικοοικονομικής τάξης πολίτες. Σε αυτούς έχουν βρει πρόσφορα θύματα όλα τα εγκληματικά στοιχεία που κατακλύζουν τη χώρα μας και απειλούν συθέμελα ότι θεωρούσαμε ως «τρόπο ζωής» μας.
Συνήθως τους επιτίθενται όταν πηγαίνουν για να εισπράξουν τις γενναία περικομμένες συντάξεις τους ή όταν προβαίνουν σε άλλες χρηματικές συναλλαγές. Λόγω ηλικίας, οι περισσότεροι αδυνατούν να περάσουν στην εποχή των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενώ στη δυσκολία προστέθηκε η διάχυτη ανησυχία για την πορεία του χρηματοπιστωτικού μας συστήματος.
Εντωμεταξύ, και παρά τη θρυλούμενη «μηδενική ανοχή» που ολοένα κηρύσσουν οι ταγοί μας και τη δήθεν «αστυνομοκρατία» που επικαλούνται οι ψευδεπίγραφα προοδευτικοί, τα κρούσματα ολοένα αυξάνονται. Αποθρασσυμένοι από την παράλογη αύξηση του κόστους μηνύσεως (150 € σημαίνει ότι 9 φορές στις 10 το θύμα δεν θέλει ή δεν μπορεί καν να μηνύσει το θύτη – ή απλά η απώλεια ήταν μικρότερη) και την εγγυημένη ατιμωρησία που τους παρέχει το αργό δικαστικό μας σύστημα, η αναποτελεσματική αστυνόμευση, η ανικανότητα των δικαστών-εισαγγελέων και η ικανότητα των «ανθρωπιστών» υπερασπιστών τους, η πίεση για «άδειασμα των φυλακών» και το διάτρητο του σωφρονιστικού μας συστήματος, οι «μικροεγκληματίες» έχουν μετατρέψει την άλλοτε ασφαλέστατη χώρα μας σε ξέγραφο αμπέλι.
Πρόσφατο αποτέλεσμα της προαναφερθείσας κατάστασης είναι και η διάθεση από τις περίφημες εταιρίες security «προστασίας», έναντι χρημάτων, για τους ηλικιωμένους στις χρηματικές συναλλαγές τους. Προφανώς αυτό σημαίνει άλλη μια επιβάρυνση, που για τους ασθενέστερους οικονομικά είναι απαγορευτική.
Η Λύση/Η Πρόταση της GuerrillaMarketing/FulfillContacts
H Τράπεζα που πραγματικά επιθυμεί να κερδίσει στον ανταγωνισμό για την προσέλκυση των συνταξιούχων στα δικά της ταμεία, θα πρέπει να παρέχει συγκριτικά οφέλη σε αυτούς ώστε να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα.
Η περιοχή που προαναφέραμε αποτελεί ακριβώς ένα παρόμοιο χώρο. Μέσα από την πρότασή μας η Τράπεζα-πελάτης μας θα εγγυάται την ασφαλή μετάβαση των συνταξιούχων από τα καταστήματά της στο χώρο τους με τη σύνταξή τους.
Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη δημιουργία-λειτουργία της ΟΑΜΗΣ (Ομάδας Ασφαλούς Μετάβασης Ηλικιωμένων Συναλλασσομένων).
Η συγκεκριμένη ομάδα λειτουργεί ως εξής:
v     Ο ηλικιωμένος τηλεφωνεί στο κατάστημα της Τράπεζας και ενημερώνει το Διευθυντή για την πρόθεσή του να προβεί σε χρηματική συναλλαγή, τον τόπο και τους εναλλακτικούς χρόνους
v     Ο Διευθυντής Καταστήματος (ή άλλο εξουσιοδοτημένο άτομο) καταρτίζει πρόγραμμα βέλτιστης αξιοποίησης του/των συνοδών-μελών ΟΑΜΗΣ που διαθέτει και ενημερώνει για τη διαθεσιμότητά τους
v     Συναντιούνται  στον χώρο λήψης των χρημάτων και ακολουθούν τον ηλικιωμένο έως την ολοκλήρωση παράδοσης
Βέβαια αυτά τα απλά βήματα προϋποθέτουν την ύπαρξη ενός μηχανισμού που θα διασφαλίζει το συντονισμό όλων των μερών. Αναγκαίες υποδομές περιλαμβάνουν:
  • Έντυπο ενημερωτικό υλικό: απαιτείται υλικό για τα σημεία συγκέντρωσης των ηλικιωμένων (τράπεζες, ΕΛΤΑ, καφενεία) ώστε να ενημερώνονται.
  • Σήμανση μελών: για την αναγνώριση των μελών ΟΑΜΗΣ θα υπάρχει ειδική κάρτα που θα φέρει τα στοιχεία του καθώς και φωτογραφία του. Δεν προτείνουμε περαιτέρω ειδική εμφάνιση (στολή) για λόγους αποφυγής εντοπισμού.
  • Εκπαίδευση μελών: για ευνόητους λόγους θα προτιμούνται κατ’ αρχάς μέλη με εμπειρία σε χειρισμό επιτιθέμενων. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει και αυτοί να λαμβάνουν μετεκπαίδευση. Επίσης όλοι ανεξαιρέτως θα πρέπει να ενημερωθούν για το πώς να καθοδηγούν τους ηλικιωμένους στη χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών, αλλά και σε θέματα βασικής ψυχολογίας
  • Εξοπλισμός μελών: κατόπιν συνεννοήσεως με τις αρχές θα πρέπει να δούμε μέχρι ποιού σημείου μπορούν τα μέλη να εξοπλιστούν με αμυντικές συσκευές (σπραίυ, όπλο ηλεκτροσόκ, αλεξίσφαιρο). Προφανώς η εμπλοκή των μελών σταματά αυτόματα μόλις εμφανιστεί πυροβόλο όπλο.
  • Μηχανοκίνηση: θεωρούμε ότι θα πρέπει να ασχολούμαστε μόνο με τους συνταξιούχους που προσέρχονται πεζή, ενώ μπορούμε να συνοδεύουμε και όσους έχουν παρκάρει μέχρι το αυτοκίνητό τους, ή όσους προσέρχονται με άλλα μέσα μέχρι αυτά. Βέβαια αυτό αποτελεί αντικείμενο υπολογισμού και γεωδημογραφικής ανάλυσης. Αν για παράδειγμα η Τράπεζα-πελάτης σε κάποιες περιοχές επιθυμεί να προσεγγίσει κατοίκους μακρινότερων σημείων, μπορούμε να συζητήσουμε τη χρήση αυτοκινήτου, είτε δικού μας (με επιβάρυνση χρήσης για την Τράπεζα) είτε κάποιου από αυτά που περιμένουν αχρησιμοποίητα στις αποθήκες κατασχεμένων της Τράπεζας.
Τα Κόστη/Τα Οφέλη για την Τράπεζα-Πελάτη
Υπάρχουν δύο τρόποι προσέγγισης κοστολογικά του θέματος:
Α. Διαθέτουμε ένα μέλος ανά κατάστημα στη βάση 7ωρης απασχόλησης: σε αυτή την περίπτωση το κόστος για την Τράπεζα ανέρχεται σε €210,00 για κάθε βάρδια. Η εν λόγω λύση συμφέρει την Τράπεζα σε περιόδους πληρωμών συντάξεων-δώρων, ή σε καταστήματα με δεδομένη καθημερινή υψηλή προσέλευση ηλικιωμένων
Β. Διαθέτουμε σε κάθε κατάστημα της Τράπεζας έναν αριθμό «κουπονιών»: Το κάθε κουπόνι αντιστοιχεί σε μια διαδρομή-συνοδεία και κοστολογείται €10,00. Το μέλος θα πρέπει να λάβει κατ’ ελάχιστον 10 παρόμοια κουπόνια για να παρευρεθεί στο κατάστημα, εκτός ειδικών συμφωνιών.
Το αρχικό κόστος GUERILLA για την ανάπτυξη του concept, το Δημιουργικό των εντύπων (έντυπο, αφισσέτες, Κ/Χ)  και ηλεκτρονικών μέσων (blog, mini-site, fan pages Facebook και Twitter) και τα αρχικά δελτία τύπου-προβολή στα παραδοσιακά ΜΜΕ ανέρχεται σε  € 3.000,00.
Το ετήσιο κόστος Συντονισμού, Διαχείρισης,συνεχιζόμενης επικοινωνιακής προβολής,  ετοιμότητας crisis management, εκπαίδευσης και διάθεσης χώρων και καρτών σήμανσης ανέρχεται σε € 5.000,00
Τα οφέλη για την Τράπεζα είναι πολλαπλά και προφανή:
  1. Αποδεικνύει έμπρακτα την Εταιρική Κοινωνική της Υπευθυνότητα, ειδικά απέναντι σε ένα από τα πιο ευάλωτα τμήματα του πληθυσμού της Ελλάδας.
  2. Αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας όλων των συναλλασσομένων μαζί της.
  3. Δημιουργεί ένα πρωτότυπο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, στη βάση του οποίου μπορεί να προσελκύσει τους συνταξιούχους στα καταστήματά της.
  4. Εκμεταλλεύεται το χρόνο φρούρησης για την προώθηση άλλων προϊόντων και υπηρεσιών της, είτε σχετιζόμενων με ασφαλέστερες συναλλαγές (προπληρωμένες κάρτες) είτε Χ/Ο προϊόντων του άμεσου ενδιαφέροντος του συνταξιούχου (καταθετικά προϊόντα) είτε σχετιζόμενων με τα μέλη της οικογενείας του (παιδιά-εγγόνια). Έχει λοιπόν ένα πωλητή «καθημερινής βάσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου