Κυριακή 8 Μαΐου 2011

eBooksForSchoolKids

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ,
ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ
ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΜΜΕ: «eBOOKS ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Του Γεωργίου Ελ. Χατζιδάκη
Διευθυντή Fulfill Contacts και Guerilla Marketing
Συμβούλου Επικοινωνίας
GiorgosHatzidakis @ facebook
Γιώργος Χατζιδάκης @ linkedin
HatzidakisGiorg @ twitter

Το Πρόβλημα/Η Ευκαιρία
Η αρχική προσπάθεια της προηγούμενης κυβέρνησης να τροφοδοτήσει τα παιδιά των Γυμνασίων της χώρας με ηλεκτρονικά μέσα, ατύχησε μέσα στη διαπλοκή, την έλλειψη προγραμματισμού και τον κακό σχεδιασμό που χαρακτήριζαν πάντα τις εκλεγμένες κυβερνήσεις μας. Με την κρίση, κάθε παρόμοιο σχέδιο αναστάλθηκε (ίσως για καλή τύχη των χρημάτων των αγρίως φορολογουμένων Ελλήνων...) δια παντώς.
Το αποτέλεσμα είναι ότι στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα τα ελληνόπουλα:
L      Προμηθεύονται ακόμη χάρτινα βιβλία
L      Πηγαίνουν σχολείο κουβαλώντας απίστευτα βάρη
L      Εισάγωνται αργότερα από τα παιδιά άλλων χωρών στη χρήση ηλεκτρονικών μέσων
L      Στοιχίζουν πολύ περισσότερο στον επιβαρημένο κρατικό προϋπολογισμό
Η Λύση/Η Πρόταση της GuerrillaMarketing/FulfillContacts
Δημιουργία ενός προγράμματος «eBooks για το Σχολείο». Κάτω από αυτή την ομπρέλλα μπορούν να συντονιστούν:
Ø      Εταιρία/κατασκευαστής eBooks
Ø      Κατάστημα πώλησης
Ø      Εκδότης βοηθημάτων – άλλων παιδικών βιβλίων
Ø      Ιδιωτικά σχολεία
Ø      Άλλοι χορηγοί-διαφημιζόμενοι, όπως: τηλεοπτικό κανάλι, κέντρα μάθησης ξένων γλωσσών, φροντιστήρια, εταιρίες λογισμικού και πλατφόρμες e-learning, ISPs, ιδιωτικά κέντρα σπουδών, τράπεζες, κατασκηνώσεις και άλλες παιδικές δραστηριότητες, αναψυκτικά, σνακς, γάλατα,  κ.ο.κ.
Στόχος του εν λόγω προγράμματος θα είναι να πείσει τους γονείς να αγοράσουν (σε μειωμένες τιμές, χάρη στη συμμετοχή-διαφήμιση των ανωτέρω επιχειρήσεων) ένα eBook για τα παιδιά τους με προεγκατεστημένα τα βιβλία του ΟΕΔΒ, πιθανόν τα βοηθήματα (με προαιρετική επιβάρυνση κόστους), άλλα εγκυκλοπαιδικά έργα και απαραίτητα αναγνώσματα (πάλι με προαιρετική επιβάρυνση κόστους) και τη διαφήμιση-επικοινωνία των ανωτέρω φορέων.
Οι γονείς που θα επιλέγουν αυτή τη λύση θα καταγράφονται, ώστε να μειώνονται ανάλογα οι εκτυπώσεις βιβλίων από το Υπουργείο Ανάπτυξης και θα λαμβάνουν τιμητικό δίπλωμα συμβολής στην Προστασία του Περιβάλλοντος.
Αυτός ο μηχανισμός θα δημιουργεί μια σχέση WIN-WIN-WIN για όλους τους εμπλεκόμενους:
ü      Οι γονείς θα αποκτούν για τα παιδιά τους ένα απαραίτητο εργαλείο μάθησης που μεταφέρεται εύκολα, αποθηκεύεται παντού, διαρκεί στο χρόνο – ανανεώνεται/ αναβαθμίζεται και δεν επιβαρύνει ούτε την υγεία του παιδιού ούτε το περιβάλλον. Λόγω του όγκου πωλήσεων, των ειδικών συμφωνιών (αν είναι σε ιδιωτικά σχολεία) και των διαφημίσεων, θα το αποκτούν σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή, ενώ στη συνέχεια θα ωφελούνται από το μειωμένο κόστος απόκτησης βοηθημάτων και άλλων βιβλίων.
ü      Το Υπουργείο Παιδείας μειώνει το κόστος παραγωγής-διακίνησης βιβλίων σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο περιορισμού κονδυλίων και θέτει τη βάση για το μηδενισμό αυτού του κόστους. Παράλληλα μειώνει την επιβάρυνση για το περιβάλλον και το αποτύπωμά του, ενώ δημιουργεί μια σχεδόν παγκόσμια πρωτιά.
ü      Οι εταιρίες που συμμετέχουν αυξάνουν τις πωλήσεις τους (κατασκευαστές-έμποροι συσκευών) ή μειώνουν το κόστος αυτών (εκδότες βοηθημάτων, λοιπών σχετικών βιβλίων) ή απλά διαφημίζονται (άλλες κατηγορίες) σε ένα δυσπρόσιτο κοινό, κατά ένα τρόπο πολύ οικονομικότερο και αποδοτικότερο από τα παραδοσιακά ΜΜΕ. Όλοι μαζί δίνουν ένα μήνυμα ενδιαφέροντος για τα σημαντικά δημόσια θέματα, όπως η οικονομία πόρων, η υγεία των παιδιών, η αναβάθμιση της παιδείας κ.ο.κ.
Τα Μέσα μας/ Το Δημιουργικό Υλικό
Έχουμε πολλούς τρόπους να προσεγγίσουμε τους υποψήφιους γονείς:
v     Direct Mail: γνωρίζουμε τα ονόματα και τις διευθύνσεις της πλειοψηφίας (σχεδόν 90%) των γονέων με παιδιά σε κάθε σχολική ηλικία. Βάσει γεωδημογραφικών μπορούμε να προεπιλέξουμε όσους ανήκουν σε οικονομικά ισχυρότερες ομάδες (άρα έχουν τη δυνατότητα χρηματοδότησης) και να τους αποστείλουμε έντυπο υλικό
v     P-O-P: άπειρες είναι οι δυνατότητες δημιουργίας υλικού μέσα στα σημεία πώλησης
v     Αφισσέτες: θα αποσταλλούν σε όλα τα Σχολεία, Γυμνάσια, Λύκεια της χώρας για ανάρτηση στις αίθουσες συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και όπου αλλού κρίνουν σκόπιμο
v     Ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης: χάρη στην τεχνογνωσία μας, θα στηρίξουμε και θα προβάλλουμε το έργο από το πλέον επίκαιρο και αποδοτικό μέσο. Μάλιστα εδώ μπορούμε να δημιουργήσουμε και ομάδες άσκησης πίεσης προς Υπουργείο Παιδείας-Φορείς
v     Κ/Χ: θα σχεδιαστούν ειδικές καταχωρήσεις Π/Τ και Η/Τ. Λόγω της μορφής κοινωνικής παροχής που έχει η ενέργεια, θα σταλούν στα ΜΜΕ για δωρεάν ανάρτηση, στο πλαίσιο της δικής τους κοινωνικής προσφοράς ή ως ανταποδοτικό όφελος για τους, ούτως ή άλλως, διαφημιζόμενους χορηγούς

Ενδεικτική θεματολογία:
Τίτλος: «Το δικό μου παιδί δε θα πάθει σκολίωση κουβαλώντας βιβλία»
Κείμενο: Διεθνείς μελέτες ορθοπεδικών έχουν αποκαλύψει εδώ και δεκαετίες την αρνητική επίδραση στην ανάπτυξη της σπονδυλικής στήλης των παιδιών από το κουβάλημα βιβλίων. Εξ’ ου και η γνωστή σε όλους μας ΣΚΟΛΙΩΣΗ. Τώρα όμως υπάρχει λύση: σε μια απλή συσκευή, βάρους μερικών γραμμαρίων, τα παιδιά μπορούν να έχουν το σύνολο των βιβλίων που θα χρειαστούν, όχι μόνο για μια, αλλά για όλες τις τάξεις της ζωής τους, καθώς επίσης και κάθε μορφής συμπληρωματικό ανάγνωσμα, βοηθήματα, εγκυκλοπαίδειες κ.ο.κ.
Τίτλος: «Το δικό μου παιδί δε θα κάψει ποτέ βιβλία»
Κείμενο: Εδώ και δεκαετίες, μια αποτροπιαστική συνήθεια επιβάλλει το κάψιμο των βιβλίων στο τέλος κάθε περιόδου. Πέραν των προφανών επιπτώσεων για τον προϋπολογισμό και το περιβάλλον, η σημειολογία της κίνησης αυτής είναι κάκιστη. Από σύμβολο της πολύτιμης γνώσης και μάθησης που δύσκολα κατακτάται, το βιβλίο μετατρέπεται έτσι σε αποδιοπομπαίο τράγο και μισητό εχθρό. Ας διακόψουμε αυτό το, καταστροφικό για τον ψυχισμό των παιδιών μας, έθιμο ΤΩΡΑ!
Υπάρχει λύση: σε μια απλή συσκευή, βάρους μερικών γραμμαρίων, τα παιδιά μπορούν να έχουν το σύνολο των βιβλίων που θα χρειαστούν, όχι μόνο για μια, αλλά για όλες τις τάξεις της ζωής τους, καθώς επίσης και κάθε μορφής συμπληρωματικό ανάγνωσμα, βοηθήματα, εγκυκλοπαίδειες κ.ο.κ.
Τίτλος: «Το δικό μου παιδί δε θα μυρίσει χαρτί σχολικού βιβλίου... θα αναπνέει όμως καθαρότερο αέρα»
Κείμενο: Ανυπολόγιστη είναι η επιβάρυνση για το Περιβάλλον από την κοπή δέντρων, την παραγωγή χαρτιού, την εκτύπωση, τη μεταφορά και την τελική καταστροφή των 100άδων χιλιάδων βιβλίων που διανέμονται ετησίως στα παιδιά μας. Το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα από όλη αυτή τη δραστηριότητα πρέπει να επισκιάζει αυτό πολλών άλλων επιβαρυντικών δραστηριοτήτων.
Κι όμως υπάρχει λύση: σε μια απλή συσκευή, βάρους μερικών γραμμαρίων, τα παιδιά μπορούν να έχουν το σύνολο των βιβλίων που θα χρειαστούν, όχι μόνο για μια, αλλά για όλες τις τάξεις της ζωής τους, καθώς επίσης και κάθε μορφής συμπληρωματικό ανάγνωσμα, βοηθήματα, εγκυκλοπαίδειες κ.ο.κ.
Τα Κόστη για τους συμμετέχοντες

Οι δύο κεντρικοί συμμετέχοντες (εμπορία συσκευών – κατασκευαστής) θα πρέπει να καλύψουν το αρχικό κόστος concept, ανάπτυξης Δημιουργικού, σελίδων στο διαδίκτυο, δημοσίων σχέσεων (ανακοινώσεις στα ΜΜΕ, δελτία τύπου ρυθμού έργου κλπ.) και συντονισμού/διαχείρισης έργου (επαφές με Υπουργείο, με Σχολεία, με Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και Καθηγητών, αποστολή υλικού, παρακολούθηση πωλήσεων ώστε να μειώνεται η κατάλληλη ποσότητα βιβλίων ανά σχολείο) που ορίζεται στις € 8.000 προ ΦΠΑ για το πρώτο έτος. Τα κόστη παραγωγής θα εξαρτηθούν από τους όγκους που θα κριθούν απαραίτητοι, ενώ το direct mail (εφόσον προκριθεί) θα ανέλθει σε € 1,00- 0,75/αποδέκτη, ανάλογα με την ποσότητα αποδεκτών που θα κριθεί απαραίτητη.
Οι εκδότες λοιπών σχετιζόμενων βιβλίων θα καταβάλλουν τίμημα για τη διαφημιστική παρουσία τους στα e-books και στην επικοινωνία του έργου, ενώ θα απολαμβάνουν τοποθέτησης των προϊόντων τους (σε ηλεκτρονική μορφή φυσικά) στην εμπορία των συσκευών. Προτείνουμε να υπάρχει προνομιακή τιμή (οπωσδήποτε σε σχέση με την έντυπη μορφή), ώστε να είναι δελεαστικότερο για τους γονείς.
Οι έταιροι συμμετέχοντες θα καταβάλλουν τίμημα για τη διαφημιστική παρουσία τους στα e-books και στην επικοινωνία του έργου, το οποίο θα συνυπολογιστεί για τη μείωση του τελικού κόστους των e-books για τους γονείς.

2 σχόλια:

  1. Χρειαστηκα να το διαβασω δυο φορες, κι ετσι καταλαβα οτι οταν λες ebook εννοεις ebook reader.
    Διορθωσε το αν θελεις.
    Ετσι βγαζει νοημα λοιπον, κ ειναι ενδιαφερουσα ιδεα.
    Περα απο τα εμποδια που αντιμετωπιζει καθε καλη ιδεα στην Ελλαδα (εκτος αν συνοδευεται απο ενα παχουλο φακελλο ή ακομη καλυτερα ενα κουτι pumpers), Αμφιβαλλω αν θα μπορουσε να ξεπεραστει ο σκοπελος της διαφημισης μεσα σε σχολικο υλικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα δε θα υπάρχει διαφήμιση "μέσα" σε σχολικό υλικό: η ύλη θα είναι "καθαρή", οι διαφημίσεις θα είναι ανεξάρτητες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή